• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

بانوی شرق شناس روس:زنان ایرانی و روسی، باید بتوانند همکاریهای مشترکی را شکل دهند

  • کد خبر : 6746
یک بانوی شرق شناس روس گفت: زنان ایرانی و روسی، باید بتوانند همکاری های مشترکی را شکل دهند و مسائل مختلف و مشترک بین زنان ایران و روسیه را بررسی کنند و فعالیت های مشترکی را پایه ریزی کنند.

کارینه گلودیان روز شنبه و در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در گفت و گو با خبرنگار در مشهد افزود: هم اکنون تمدن ایرانی در حال رشد، نمو، اوج گرفتن و تکامل بسیار است.

وی ادامه داد: تمدن روسی نیز هم اکنون در حال بیدار شدن است و بر همین اساس موضوع روابط زنان ایران و روسیه اکنون بسیار مهم است و تلاش و همکاری مشترک، چشم انداز روشنی را به نمایش در آورده است.

بانوی شرق شناس روس گفت:شاید در گذشته این ارتباط بسیار مهم نبود ولی اکنون شاهد آن هستیم که تمدن ایرانی پیشی گرفته است و حتی زنان ایرانی به واسطه مطالعات خود، آگاهی بیشتری در خصوص کشور روسیه دارند.

گلودیان با اشاره به این که یک سال است که به عنوان سفیر اجتماعی زنان روسیه انتخاب شده است افزود: امیدوار هستم بتوانم دستاوردهای خوب این همایش را در بازگشت به کشورم در اختیار سایر بانوان روسی قرار دهم.

او ادامه داد: من به عنوان یک شرق شناس روس که دست اندر کار تهیه مقالات مختلف در خصوص سیاست ها، رقابت ها و همکاری های مختلف کشور ایران با سایر کشورها هستم شاهد آن هستم که به واسطه شرایط جهانی و فعالیت‌های خصمانه برخی از کشورها و از جمله آمریکا، بسیاری از کشورها در تقابل با یکدیگر قرار گرفته اند.

امروز هشتم مهرماه حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم آمدند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار “زنان روشنگری می کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.