• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

چرا دختران امروزی از هر زمان دیگری افسرده‌ترند؟

  • کد خبر : 6715
چرا دختران امروزی از هر زمان دیگری افسرده‌ترند؟
ایندیپندنت نوشت: ترکیبی از معیارهای غیرواقعی زیبایی در رسانه‌های اجتماعی و نبود آینده شغلی موجب افسردگی دختران جوان شده است.

براساس آخرین نظرسنجی نگرش سالانه (موسسه خیریه) «گرل‌گایدینگ» (Girlguiding)، دختران جوان از هر زمان دیگری مایوس‌ترند.

میزان خوشحالی دختران نسبت به ۱۵ سال گذشته به پایین‌ترین سطح رسیده و عمده‌ترین دلایل آن ترس از آزار جنسی، بچه‌دار شدن و توقعات غیرواقعی زیبایی است.

کمتر از یک‌پنجم ۲ هزار و ۶۱۴ نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند خود را بسیار خوشحال توصیف کردند و ۸۹ درصد گفتند که درمجموع نگران و مضطرب‌اند.

تعداد افراد ۱۳ تا ۲۱ ساله که به صورت آنلاین نظر (کامنت)های جنسیتی دریافت کرده‌اند از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از دو برابر شده است و تعداد غریبه‌هایی که به صورت آنلاین با آن‌ها تماس می‌گیرند نیز تقریبا دو برابر شده است.

۴ نفر از هر ۱۰ دختر (۴۴ درصد) حدودا ۱۱ ساله گفتند که در مسیر رفت یا برگشت از مدرسه کسی بر سر آن‌ها داد زده یا برایشان سوت زده است.

سایر دختران گفتند که تحت تاثیر جراحی زیبایی افراد مشهور در رسانه‌های اجتماعی و افراد سرشناس شاید در آینده این کار را انجام بدهند.

بیش از دو سوم دختران ۱۱ تا ۱۶ ساله گفتند که پسران مدرسه‌شان نظر «منفی» به دختران داشتند و ۴۴ درصد گفتند پسرها نظرهایی داده‌اند که آن‌ها احساس ناامنی می‌کنند.

به گفته پژوهشگران، بیشترین کاهش شادی بین دختران جوان ۷ تا ۱۰ ساله رخ داده است و فقط ۲۸ درصد آن‌ها در سال جاری گفته‌اند که خوشحال‌اند، درحالی‌که در سال ۲۰۰۹، ۵۷ درصد از دختران (همین رده سنی) اظهار خوشحالی کرده بودند.

بحث ظاهر که به میان آمد، بیش از دو سوم دختران (۶۷ درصد) ۱۱ تا ۲۱ ساله گفتند که گاهی از ظاهرشان خجالت می‌کشند چون به دختران و زنانی که در رسانه‌های اجتماعی و آنلاین می‌بینند شباهت ندارند.

شارلوت ۱۶ ساله گفت: «اکنون دختران بیش از هر زمان دیگری از ظاهر خود ناراضی‌اند. به این دلیل که تعداد بیشتری از آن‌ها درباره ظاهرشان نظر منفی دریافت می‌کنند و با معیارهای زیبایی بالاتری مواجه‌اند.»‌

«این یعنی دختران بیشتری به تغییر ظاهر خود فکر می‌کنند یا رژیم می‌گیرند. متاسفانه افزایش این تعداد را مشاهده می‌کنیم و به نظرم باید کارهای بیشتری انجام بدهیم تا دختران دوباره از ظاهرشان راضی باشند.»

در سال ۲۰۰۹ تقریبا سه‌چهارم تمام افرادی که بررسی شدند گفتند از ظاهرشان راضی‌اند، اما این میزان در سال جاری به ۵۹ درصد کاهش یافت.

آسیب‌های آنلاین حتی روی کم‌سن‌ترین دختران نیز اثر گذاشته به طوری که ۴۴ درصد دختران ۷ تا ۱۰ ساله گفتند هنگام بازی آنلاین، غریبه‌هایی به آن‌ها پیام داده یا درخواست دوستی ارسال کرده‌اند.

آرزوها نیز از زمان شروع این نظرسنجی تغییر چشمگیری کرده است، به طوری که بیش از نیمی (۵۲ درصد) افرادی که از آن‌ها سوال شد گفتند داشتن خانه شخصی را به داشتن شریک زندگی یا ازدواج (۴۸ درصد) یا داشتن یک شغل ارزشمند (۴۲ درصد) ترجیح می‌دهند.

 

در مقایسه ۶۰ درصد افرادی که در سال ۲۰۰۹ بررسی شدند اذعان کردند که داشتن شریک زندگی یا ازدواج اولویت اصلی‌شان است.

به گفته گرل‌گایدینگ، تمایل به بچه‌دار شدن تا سن ۳۰ سالگی نیز با کاهش چشمگیری مواجه شده و از ۴۷ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۳۳ درصد در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

آنجلا سالت، مدیر اجرایی گرل‌گایدینگ، گفت: «شنیدن این خبر که میزان خوشحالی دختران در طول ۱۵ سال گذشته مرتبا کاهش یافته واقعا ناراحت‌کننده است. بدیهی است که دخترها از همه طرف تحت فشارند، از آسیب آنلاین گرفته تا فشارهای ظاهری و آزار جنسی در مدرسه.»

«اکنون گرل‌گایدینگ در ادامه حمایت از رفاه و اعتماد به‌ نفس دختران، بیش از هر زمان دیگری با کمک داوطلبان نقشی ارزشمند ایفا می‌کند و مفتخریم که می‌توانیم فضایی ارائه دهیم که در آن دختران بتوانند خودشان باشند و از آن لذت ببرند – همه این‌ها در حالی که مهارت‌های لازم برای آینده خود را می‌آموزند، به انعطاف‌پذیری برای عبور از این دوران دشوار و فشارهای بی‌امان که با آن مواجه‌اند کمک می‌کند.» ‌

چایلدلاین (Childline) گفت که یافته‌های نظرسنجی گرل‌گایدینگ «هشیارکننده بود و با نگرانی‌هایی که روزانه مشاوران آموزش‌دیده ما در چایلدلاین می‌شنوند سازگار است.»

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.