• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

توجه به خانم‌های خانه‌دار و مدیریت خانه و خانواده در کشور مغفول مانده است

  • کد خبر : 3878
توجه به خانم‌های خانه‌دار و مدیریت خانه و خانواده در کشور مغفول مانده است
استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به خانم‌های خانه‌دار و مدیریت خانه و خانواده از موضوعات مهمی است که احساس می‌شود در کشور به لحاظ حقوقی و قانونی مغفول مانده است.

یعقوبعلی نظری  در سومین جلسه ستاد جمعیت استان که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از مسائل اساسی و راهبردی است. مقام معظم رهبری نیز مکرر در خصوص این موضوع هم به مسئولان حکومتی و هم به آحاد جامعه تذکر داده‌اند. باید توجه داشت اگر به موقع به این موضوع دقت و پرداخته نشود، جامعه دچار خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با کمک دولت در استان زمینه‌های پرداختن به موضوع خانه و خانواده را فراهم کنیم، گفت: به نظر می‌رسد در موضوع فرزندآوری و جمعیت نیاز به اعطای بسته‌های تشویقی قوی است که در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد تا خانواده‌ها به ویژه بانوان با اطمینان خاطر بیشتری به موضوع فرزندآوری و تربیت فرزندان بپردازند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مدیریت خانواده و همه الزمات مربوط به آن در ارتباط با زن و مادر خانواده است که رقم می‌خورد. بنابراین باید به آموزش، جایگاه و شان حقوقی یک مادر توجه شود؛ لذا لازم است همه این مسائل در قالب یک بسته الزامی و تشویقی در اختیار مردم به ویژه بانوان کشور قرار گیرد تا بتوانند به رسالت خویش بپردازند.

نظری تاکید کرد: چگونه برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی اقتصادی همه با هم‌ بسیج می‌شوند؟ برای خانه و خانواده نیز باید همه سازمان‌ها و ارگان‌ها با هم بسیج شوند. اساس ماندگاری جامعه از نظر کمی، کیفی و کارکردی در آینده به برنامه‌ریزی دقیق، مستمر و آینده‌گری محکم در خصوص خانواده بستگی دارد. ما نیز در خراسان رضوی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهیم. فرزندآوری و افزایش جمعیت باید مدیریت شود و این موضوع مهم نباید مورد غفلت قرار نگیرد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.