• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

واکاوی نقض حقوق زنان مسلمان در اروپا

  • کد خبر : 6126
واکاوی نقض حقوق زنان مسلمان در اروپا
نشست واکاوی نقض حقوق زنان مسلمان در اروپا با محوریت فاجعه قتل شهیده مروه الشربینی به همت اداره ارتباطات فرهنگی و بین‌المللی زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست که کارشناسان و اساتید این حوزه حضور داشتند، مدعوین به بررسی نقض حقوق زنان از منظر حقوقی و کنوانسیون های بین‌المللی و برخوردهای مزورانه و دروغین و دوگانه نهادهای حقوقی غرب و دولت‌های غربی با موضوع حقوق زنان بخصوص حقوق زنان مسلمان پرداختند.

فاطمه ابراهیمی، رئیس اداره ارتباطات بانوان سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی در سخنانی، با برشمردن پاره‌ای از مواد و لوایح و قوانین مندرج در حقوق بشر اروپایی و استنکاف آنها از حمایت از این حقوق اشاره کرد.

وی در ادامه، به وجهه تمدنی پدیده مروه الشربینی و اسلام هراسی و تبلیغات گسترده رسانه‌ای و اسلام هراسانه دستگاه غرب در موضوع این پدیده پرداختند.

ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نزاع تمدنی بین غرب و اسلام و بیان این که واقعه شهادت الشربینی نتیجه این نزاع خودساخته تمدنی غرب و تمدن اسلام است گفت غرب دارای ظاهری فریبنده و باطنی پر رمز و راز دارد و ما پرسش‌های زیادی از برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز غرب با حقوق زنان مسلمان از آنان داریم .

وی اظهار داشت: اسلام بیش از آنچه غرب به حقوق زن اشاره دارد به حقوق زنان پرداخته است و آنچه در غرب از حقوق زن تفسیر شده ارائه تصویری زشت و برهنه از بانوان است و آنها به دنبال حذف نشانه شناسی اسلام و نمادهای عالی ایدئولوژیکی آن هستند.

اقبالی، مدیر اندیشکده زنان و جامعه در این نشست با اشاره به نقض مضاعف حقوق بشر زنان مسلمان در کشورهای غربی به ضرورت پیگیری و مطالبه گری این نقض حقوق زنان در غرب تأکید کرد.

وی گفت: اگر غرب صادقانه در بحث حقوق بشر سخن می‌گوید می‌بایست در مورد تضیع حقوق زنان مسلمان و تبعیضات رفته بر آنان اقدام عاجلی را به انجام رساند و در این حوزه حمایت و پشتیبانی بیشتر و صادقانه‌تری را از خود نشان دهد.

اقبالی تأکید کرد؛ وجهه تمدنی پدیده شهید الشربینی و اسلام هراسی نقطه اوج برخورد تبعیض آمیز تمدن غرب با پدیده رو به رشد و تعالی اسلام در اروپا است.

خانم پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری کشورمان نیز در این نشست با بیان فرازی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان ” اساساً ما در مورد مسئله زن و خانواده طلبکار غرب هستیم” و به دوران سخت و تاریک برخورد تمدن غربی با حقوق بشر و برخوردهای تبعیض آمیز غربی ها با موضوع زنان از گذشته تا حال پرداخت و گفت: غرب تاکنون برخورد تبعیض گونه و کنایه آمیزی با مسئله حقوق بشر و حقوق زنان را بر پایه نیازهای فکری تمدنی و فرهنگی خود داشته و دارد و این نشست در حقیقت حرکتی مهم در زنده نگه داشتن حقیقت حقوق زنان مسلمان در غرب و بخشی از یک پدیده گفتمانی و تمدنی است .

شایان ذکر است، این نشست به شکل گسترده و زنده در فضای مجازی نیز پخش شد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.