• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
استاندار قم:

کمک بانوان به اقتصاد خانواده ایثارگری است

  • کد خبر : 6657
کمک بانوان به اقتصاد خانواده ایثارگری است
استاندار قم با بیان اینکه مهمترین نقش یک مادر و همسر تعلیم و تربیت فرزندان است، گفت: تفکر اسلامی، فعالیت خانه‌داری، کار و تلاش بانوان را یک نوع ایثار و فداکاری از سوی آن بانو برای خانواده می‌داند. این ایثار و تلاش حاصل علاقه به خانواده است.

دکتر سید محمد آقامیری استاندار قم امروز ۲۲ شهریورماه در سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت (خانه سلیمانی) که به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تقدیر از برپایی چنین رویدادهایی که با محوریت ارج نهادن به خانواده و بانوان این سرزمین است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم یک جامعه پویا داشته باشیم، نیازمند زنان و مادرانی هستیم که علی رغم پویایی بتوانند در تمامی ابعاد بویژه در تعلیم و تربیت مورد تاکید رهبر انقلاب تلاش کنند.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، وی ضمن ارائه توصیفی از نقش زنان و مادران در تحقق اقتصاد اسلامی، تصریح کرد: هیچ مکتبی در علم اقتصاد به شکوفایی اقتصاد اسلامی نیست زیرا تمامی جزئیات زندگی به همراه اختیارات در آن دیده شده است.

استاندار قم بیان کرد: در نگاه غربی چیزی بنام تعلیم و تربیت وجود ندارد لذا ثمره چنین نگاهی موجب افزایش هزینه‌های اجتماعی می‌شود.

آقامیری افزود: در مقابل نگاه غربی، نگاه اسلامی وجود دارد که ثمره آن موجب دستاوردهای اجتماعی خواهد شد؛ برای یک خانواده اسلامی دین اسلام قدم به قدم برنامه و اختیارات دارد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه نتیجه حرکت در مسیر اسلام فرزندان صالح و ارزشمند است، تصریح کرد: ماحصل چنین تفکری فرزندان شیفته و عاشق پدر و مادر و شهدایی همچون شهید سلیمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین نقش یک مادر و همسر تعلیم و تربیت فرزندان است، گفت: تفکر اسلامی فعالیت خانه‌داری، کار و تلاش بانوان را یک نوع ایثار و فداکاری از سوی آن بانو برای خانواده می‌داند؛ این ایثار و تلاش حاصل علاقه به خانواده است و وظیفه‌ای برای بانوان نیست.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.