• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

تاریخ‌‎سازی دختران وزنه‌برداری ایران در دهلی‌نو با ۵ طلای ناب

  • کد خبر : 6392
تاریخ‌‎سازی دختران وزنه‌برداری ایران در دهلی‌نو با ۵ طلای ناب
سه نماینده دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه‌برداری دختران ایران در پیکارهای قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا موفق به کسب ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز شدند.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان قاره کهن روزهای ۶ تا ۱۴ مرداد در دهلی‌نو برگزار می‌شود.

امروز (سه‌شنبه) در ادامه این رقابت‌ها در دسته ۶۴ کیلوگرم فاطمه کشاورز، سیده‌غزاله حسینی و سیده‌هانیه شریفی در گروه A به روی تخته رفتند. در این پیکارها، سیده‌غزاله حسینی با ۳ طلا قهرمان نوجوانان آسیا شد. او در یک‌ضرب ۸۱ و در دوضرب ۱۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد و با رکورد مجموع ۱۸۲ کیلوگرم قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم نوجوانان آسیا شد. این نخستین قهرمانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در مسابقات نوجوانان آسیاست.

فاطمه کشاورز نیز با مهار وزنه ۱۱۱ کیلوگرم و رسیدن به حدنصاب مجموع ۱۹۷ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای دوضرب، قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم جوانان آسیا شد. کشاورز در یکضرب نقره گرفته بود. این نخستین قهرمانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در مسابقات جوانان آسیاست.

هانیه شریفی که در یک‌ضرب با مهار وزنه ۷۲ کیلوگرم ششم شده بود در دوضرب با مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی به مدال نقره رسید و در مجموع نیز با حدنصاب ۱۷۲ کیلوگرم بعد از سیده غزاله حسینی و نماینده ترکمنستان سوم‌ شد و به مدال برنز آسیا دست پیدا کرد.

عملکرد انفرادی نمایندگان کشورمان به این شرح است:

هاینه شریفی نخستین نماینده ایران در این دسته بود که به روی تخته رفت. او در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۷۲ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت‌های دوم و سوم یک ضرب وزنه های ۷۶ و ۷۷ کیلوگرمی را نتوانست بالای سر ببرد و در این حرکت در رده سنی نوجوانان در جایگاه ششم قرار گرفت.

شریفی در نخستین و دومین حرکت دوضرب وزنه‌های ۹۵ و ۱۰۰ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت سوم دوضرب موفق نشد تا وزنه ۱۰۴ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در نهایت با مجموع ۱۷۲ کیلوگرم در دوضرب به مدال نقره رسید و در مجموع نیز بعد از سیده غزاله حسینی و نماینده ترکمنستان سوم‌ شد و به مدال برنز آسیا دست پیدا کرد.

سیده غزاله حسینی نیز در این دسته به روی تخته رفت و در حرکت اول وزنه ۷۸ کیلوگرمی را با موفقیت مهار کرد اما وزنه ۸۱ کیلوگرمی را در حرکت دوم دوضرب بالای سر نبرد و در حرکت سوم یک ضرب این وزنه را مهار کرد و در رده سنی نوجوانان به مدال طلا رسید.

حسینی در حرکت‌های اول و دوم دوضرب وزنه‌های ۹۶ و ۱۰۱ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و نتوانست وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی را مهار کند اما او در نهایت به مدال طلای دوضرب و مجموع ۱۸۲ کیلوگرم نوجوانان آسیا دست یافت.

غزاله پاییز دو سال قبل در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان با کسب مدال برنز تاریخ‌ساز شد. او روز جمعه ۱۶ مهر ماه در دسته ۵۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان به مدال برنز دست یافت. این اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و دومین مدال وزنه‌برداری دختران ایران است.

سومین نماینده ایران فاطمه کشاورز بود که به روی تخته رفت. او وزنه‌های ۸۳ و ۸۶ کیلوگرمی را یک‌ضرب را با موفقیت بالای سر برد و از مهار وزنه ۸۸ کیلوگرمی در حرکت سوم بازماند اما در رده سنی جوانان به مدال نقره رسید.

کشاورز در حرکت اول دوضرب در مهار ۱۰۵ کیلوگرمی ناموفق بود اما در حرکت دوم و سوم با مهار وزنه‌های ۱۰۶ و ۱۱۱ کیلوگرمی با مجموع ۱۹۷ کیلوگرم در دوضرب و مجموع به دو طلا رسید.

مدال‌آوران دسته ۶۴ کیلوگرم نوجوانان:

۱- سیده غزاله حسینی / ۸۱ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۰۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۸۲ کیلوگرم (۳ طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع)

۲- گلاله کاکامرادوا (ترکمنستان) / ۷۹ کیلوگرم یک‌ضرب، ۹۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۷۵ کیلوگرم (۲ نقره یک ضرب و مجموع و برنز دوضرب)

۳- سیده هانیه شریفی / ۷۲ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۰۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۷۲ کیلوگرم (یک نقره دو ضرب و برنز مجموع)

۴- عسلخان رجبووا (ازبکستان) / ۷۷ کیلوگرم یک‌ضرب، ۹۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۶۷ کیلوگرم (برنز یک ضرب)

مدال‌آوران دسته ۶۴ کیلوگرم جوانان:

۱- فاطمه کشاورز / ۸۶ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۱۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۹۷ کیلوگرم (۲ مدال طلای دوضرب و مجموع و نقره یک ضرب)

۲- سانا پاتی پالاوی (هند) / ۸۷ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۰۹ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۹۶ کیلوگرم (یک طلای یک ضرب، دونقره دوضرب و مجموع)

۳- مدینا جورائوا (ازبکستان) / ۸۵ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۰۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۹۰ کیلوگرم (۳ برنز یک ضرب، دوضرب و مجموع)

همچنین صبح امروز نیز سیده غزل حسینی در دسته ۵۹ کیلوگرم با مهار ۸۰ کیلوگرم در رده نوجوانان به مدال نقره رسید.

ریحانه کریمی نیز با ثبت وزنه ۸۱ کیلوگرم در یک ضرب و در رده سنی جوانان مدال برنز گرفت. او در پایان حرکت دوضرب مسابقات دسته ۵۹ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و در مجموع هم‌ توانست مدال برنز را به دست بیاورد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.