• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2

تلویزیون دوست دارد زنان را مظلوم و سربه‌زیر نشان دهد

  • کد خبر : 5553
تلویزیون دوست دارد زنان را مظلوم و سربه‌زیر نشان دهد
زهرا سعیدی، بازیگر پیشکسوت می‌گوید متاسفانه تلویزیون بسیار کلیشه‌ای با نقش زن برخورد می‌کند. این که زن نباید خلافی داشته باشد یا نباید اشتباه کند و همیشه باید مظلوم و سربه‌زیر باشد و این زن را صرفا در تلویزیون می‌بینیم.

زهرا سعیدی، بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید این روزها مشغول انجام اصلاحاتی بر روی کتابی است که مدتی‌ست شروع به نوشتن آن کرده و به دنبال چاپ کردنش هم هست. او توضیح می‌دهد: «این کتاب مربوط به زندگی فردوسی از ۲۰ سالگی تا مرگ است. چون به فردوسی علاقه دارم و از کارهای تحقیقی لذت می‌برم چهار سال وقت گذاشتم و در مورد زندگی فردوسی تحقیق و تفحصی کامل کردم و این اثر را نوشتم.»

او افزود: «برای نوشتن این کتاب از کتاب‌های دکتر میرجلال الدین کزازی، عبدالحسین زرین کوب و بسیاری دیگر که در ذهنم نیستند، استفاده کردم. اسم این کتاب «پر سیمرغ» است و حدودا ۱۶۸ صفحه دارد و این روزها به دنبال ناشر هستم.»

بازیگر سریال «ستایش» (سعید سلطانی ۱۳۸۹) در توضیح این که به رغم چند سال غیبت از دنیای بازیگری، پیشنهاد بازی در مجموعه‌ای را نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: «پیشنهاداتی که می‌شود باب طبعم نیست و سوژه‌ها را نمی‌پسندم. نقش‌ها را دوست ندارم. قبلا نقش زن سنتی و مادر مهربان را زیاد بازی کرده‌ام و امروز ذائقه‌ام، این را نمی‌پسندد اما دوباره همان پیشنهادات به من داده می‌شود.»

بازیگر فیلم سینمایی «تگرگ و آفتاب» (رضا کریمی ۱۳۹۳) در پاسخ به این سوال که چه نقشی را می‌پسندد، تصریح کرد: «زنان در جامعه ما نقش‌های متفاوتی را بازی کرده‌اند و می‌کنند. مثلا زنی که مدیر یک شرکت یا سرپرست یک خانواده و قدرتمند است یا مدیر یک تاسیسات است تا حتی زنی بدبخت و فلک‌زده که خودش امورات زندگی‌اش را می‌گذراند و موفق است و یا زنی که با درآمد کم زندگی خوبی برای خانواده‌اش فراهم می‌کند به نظرم خوب است اما این روزها پیشنهادات این گونه نداشته‌ام.»

سعیدی تاکید کرد: «متاسفانه بسیار کلیشه‌ای با نقش زن برخورد می‌شود. این که زن نباید خلافی داشته باشد یا نباید اشتباه کند و همیشه باید مظلوم و سربه‌زیر باشد و صرفا این زن را در تلویزیون می‌بینیم.»

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.