• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
یک بانوی مسلمان مکزیکی:

دین اسلام را با مطالعه و تحقیق انتخاب کردم

  • کد خبر : 6236
دین اسلام را با مطالعه و تحقیق انتخاب کردم
یک بانوی مسلمان مکزیکی ساکن ایران گفت: هرچند همسرم در مسلمان شدن من بیشترین تاثیر را داشت اما بعد از مطالعه و تحقیق زیاد بر روی ادیان مختلف دین اسلام را انتخاب کردم.

«سوخی اینوخوساکلین» روز سه‌شنبه در نشست «تاثیرگذاری حجاب به سلامت زن، فرد و جامعه» در بندرعباس افزود: متولد ۱۹۷۸ میلادی در «کردنس تبسکو» از کشور مکزیک هستم، لیسانس مدیریت اجرایی از مکزیک دارم، در ایران هم زبان فارسی خواندم و فارغ‌التحصیل انستیتو دهخدا هستم.

وی در خصوص آشنایی‌اش با دست اسلام گفت: در یک خانواده کاتولیک مذهبی به دنیا آمدم و با وجود اینکه در کشور ما خواندن کتاب انجیل عهد قدیم ممنوع بود اما من از روی کنجکاوی آن را خیلی مطالعه می‌کردم.

وی ادامه داد: براساس کتاب عهد عتیق ما باید روزه می‌گرفتیم و نماز می‌خوانیم و حتی حجاب و غسل داشته باشیم اما به ما گفته نمی‌شد درحالی که من احساس می‌کردم در زندگی‌ام کمبودهایی وجود دارد که برای پیدا کردن زندگی بهتر به مطالعه ادیان مختلف پرداختم.

این بانوی مسلمان شده اهل شهر «کردنس تبسکو مکزیک» بیان کرد: حدودا ۱۷ ساله بودم که با یک قاری زن در مکزیک آشنا شدم و بعد از مدتی با همسرم آقای شجره آشنا شدم و توسط سفارت ایران ترجمه قرآن و برخی مجلات به اسپانیایی دریافت کردم و کم کم دین اسلام را شناختم و جذب شدم.

شیفته اخلاق همسرم شدم

اینوخوساکلین با بیان اینکه قبل از مسلمان شدنم، اطلاعات زیادی از ایران نداشتم و چیزهایی که شنیده بودم همان مطالب ضد ایرانی بود، گفت: زمانی که با همسرم آشنا شدم همسرم و خانواده‌اش از طرف وزارت خارجه به مکزیک سفر کرده بودند که پنج سال آنجا ساکن بودند و بعد از پنج سال خانواده‌اش به ایران برگشتند و او برای ادامه تحصیل در مکزیک مانده بود که حدود ۲۴ سال مکزیک زندگی کرد تا این که با هم به ایران برگشتیم.

وی افزود: زمانی که همسرم از دین اسلام برایم می‌گفت برایم جالب بود به خصوص مباحثی که در کتاب عهد عتیق می‌خواندم به دین اسلام نزدیک‌تر است، هرچند اخلاق همسرم در مسلمان شدن من بیشترین تاثیر را داشت و هرچه بیشتر با او آشنا می‌شدم شیفته‌اش اخلاقش می‌شدم اما من خودم بعد از تحقیق زیاد بر روی ادیان مختلف به مرور متوجه شدم که اسلام کامل‌تر و زیباتر است و آن را انتخاب کردم.

من از نافرمانی خدا می‌ترسم

 

این مدرس زبان اسپانیایی در دانشگاه تهران در خصوص ویژگی‌های اخلاقی همسرش به روزه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یک بار در هوای گرم درحال بازی فوتبال بود وقتی آب تعارف کردم گفت روزه هستم،گفتم پشت ماشین قایم شود و من به کسی نمی‌گویم، جوابش برایم جالب گفت: از کسی نمی‌ترسم از نافرمانی خدا می‌ترسم.

اینوخوساکلین گفت: همسرم به من نماز خواندن را یاد داد و من محجبه شدم، کتابهایی دینی و کتاب‌هایی که پاسخ سؤالاتم را می‌داد برایم ترجمه می‌کرد؛ سفارت ایران در مکزیک به بعد از تشرف به اسلام کتاب قرآن به زبان اسپانیایی را به من هدیه داد و اینگونه با تحقیق و مطالعه دین اسلام را برگزیدم.

وی در خصوص انتخاب حجاب و علاقه‌اش به راهبه شدن گفت: از بچگی به حجاب علاقه داشتم و دوست داشتم راهبه شوم اما مادرم برای راهبه شدن من شرطی گذاشته بود و آنهم اینکه بود اگر عاشق مردی شدی و به خاطر خدا با او ازدواج نکردی می‌توانی راهبه شوی.

هر زمان از خانه خارج شوم مادرم به پوشش من توجه می‌کرد

وی مادرش را زنی خانه‌دار و مهربان معرفی کرد که سبک درست زندگی رکردن را به خوبی به خواهر برادرانم یاد می‌داد و هر زمان که می‌خواستم از خانه خارج شوم به پوشش من توجه می‌کرد.

این بانوی مسلمان عضو انجمن شهید ادواردو آنیلی با بیان اینکه من از وقتی حجاب دارم آزادتر هستم، برخی زنان ایرانی که می‌گویند می‌خواهیم آزاد باشیم و حجاب درستی ندارند، از تجربه زندگی من استفاده کنند و ببینند واقعا بعد از بی‌حجابی قرار است به چه چیزی برسند.

زنان ایرانی حجاب‌ و اصالت‌شان را از دست ندهند

اینوخوساکلین، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود معرفی تو صیه کرد: زنان ایرانی حجاب‌ و اصالت‌شان را از دست ندهند، چرا که بی اهمیت بودن به حجاب که توصیه خدا در قرآن است، بی‌حیایی و بی غیرتی می‌آورد درحالی که ما به عنوان زن مسلمان همان قدر که نسبت به جایگاه زن بودن خودمان مسوولیت داریم در قبال دین و آینده فرزندانمان هم مسوولیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من مهم‌ترین وظیفه زن مسلمان تربیت فرزند است که این خود بهترین تبلیغ برای دین اسلام است.

«سوخی اینوخوساکلین» متولد ۱۹۷۸ میلادی در «کردنس تبسکو» از کشور مکزیک دارای لیسانس مدیریت اجرایی در مکزیک و فارغ‌التحصیل انستیتو دهخدا است.

وی ۱۸ سال است که در ایران زندگی می‌کند و مادر ۲ فرزند دختر(فاطمه، سعیده) و ۲ پسر(مهدی و محمدعلی) است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.