• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

صعود جدول مشارکت زنان در عربستان

  • کد خبر : 5983
صعود جدول مشارکت زنان در عربستان

براساس مطالعه منتشر شده توسط موسسه بروکینگ آمریکا، تعداد زنان عربستانی در بازار کار این کشور در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در اواخر سال ۲۰۱۸، حدود ۲۰٪ از زنان شغل داشتند یا به طور فعال به دنبال کار بودند. در پایان سال ۲۰۲۰، میزان مشارکت زنان در نیروی کار حدود […]

براساس مطالعه منتشر شده توسط موسسه بروکینگ آمریکا، تعداد زنان عربستانی در بازار کار این کشور در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

در اواخر سال ۲۰۱۸، حدود ۲۰٪ از زنان شغل داشتند یا به طور فعال به دنبال کار بودند. در پایان سال ۲۰۲۰، میزان مشارکت زنان در نیروی کار حدود ۳۳٪ بود.

عربستان سعودی در راستای حرکت در مسیری متفاوت که با طراحی یک چشم انداز بلند مدت کلید خورده است پیش از این در سال ۲۰۱۸ ممنوعیت رانندگی زنان را که از دیرباز در این کشور پادشاهی به اجرا درآمده بود، لغو کرد.

اولین پرسنل زنان در مشاغل امنیتی، اولین لیگ فوتبال زنان و اولین های دیگری که عربستان را درست کم در مواجهه با تاریخش قهرمان نشان میدهد.

عربستان بهشت زنان نشده، بالاخره این کشور در کنار امارات و سایر عرب‌نشینان جزئی از خاورمیانه‌اند، محدودیت های بسیاری هنوز هم برای زنان وجود دارد اما با وجود همه مشکلات زنان و دختران عربستانی در رابطه با ازدواج، طلاق، ارث و سایر مسائل زنان، جامعه را جای امن تری برای زنان کرده‌اند،

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.