• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

گرامیداشت هفته ملی خانواده به میزبانی فرهنگسرای خانواده

  • کد خبر : 6165
گرامیداشت هفته ملی خانواده به میزبانی فرهنگسرای خانواده
رئیس فرهنگسرای خانواده گفت: برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی ویژه خانواده‌ها از ۲۲ تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ به میزبانی این‌فرهنگسرا برگزار می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ ویژه برنامه‌های هفته ملی خانواده با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها به میزبانی فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده درباره برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته خانواده گفت: با هدف ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور بر پایه الگوی اسلامی مسابقه قرآنی «چشمه جاری عبادالله» با محوریت تدبر و حفظ سوره مبارکه انسان به مناسبت روز مباهله و روز ملی خانواده با همکاری دوره دانشگاهی موسسه تدبر در کلام وحی برگزار می شود.

مقدم در ادامه گفت: در موضوع خانواده در قرآن آیات بسیاری وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت و عظمت ساختار خانواده از نگاه قرآن است. از این رو «هم اندیشی بانوان مدیر و فعال قرآنی استان تهران» با برپایی کارگاه های سبک زندگی، هم اندیشی، تدبر در قرآن، صحیفه سجادیه و .. روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۸ تا ۱۶ برگزار می شود.

رئیس فرهنگسرای خانواده اظهار داشت: حقوق خانواده از ظرفیت های قابل توجهی در حفظ کارکردهای خانواده برخوردار است به همین منظور کارگاه «حقوق خانواده» ویژه مشاوران، کنشگران و فعالان حوزه خانواده با حضور “فرج الله هدایت نیا” در این مرکز برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت خانواده با رویکرد پایدارسازی و قوام‌بخشی به روابط عاطفی برنامه «سینما و خانواده» با حضور عوامل فیلم به نمایش دو فیلم سینمایی «جامه دران» و «قطارآن شب» در روزهای ۲۴ و ۲۶ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ اختصاص دارد.

مقدم گفت: همچنین در برنامه «گنجینه خانواده» به منظور تشویق خانواده‌ها به مطالعه کتاب «تاج طلا» “راهنمای بلوغ دختران” با حضور سمیه سادات لوح موسوی (نویسنده)، نوشین فرهانی(روانشناس تربیتی)، فرزانه فخریان(پژوهشگر فرهنگی) و زهرا روح الامین(جامعه شناس تربیتی) با مشارکت انتشارات احیا یکشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۱۵ معرفی و رونمایی می شود.

وی ادامه داد: برای دستیابی به یک خانواده ایده آل و سالم به عنوان پایه‌های یک جامعه سالم لازم است همه اعضای خانواده و بویژه زن و شوهر نقش خود را به درستی ایفا کنند و لازمه خانواده ایده آل، تربیت صحیح و اصولی کودک است به همین منظور کارگاه‌ «خانواده سالم» “ویژه مادران” از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.

مقدم گفت: به منظور ترویج همدلی، یک‌زبانی، دوستی بین همسران و گسترش فرهنگ آرامش و مهربانی در روابط فردی، اجتماعی و خانواده برنامه رادیویی «آشتی کنان» با همکاری رادیو فرهنگ در فرهنگسرای خانواده تهیه و ضبط می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت خانواده با رویکرد پایدارسازی و قوام‌بخشی به روابط عاطفی و خانوادگی برنامه‌های عکس نوشت «عشق مراقبت می خواهد» به مناسبت روز خانواده تهیه و در فضای مجازی منتشر می شود.

مقدم در پایان گفت: کنسرت موسیقی «هنرجویان و خانواده» و «خانواده و گروه کر» از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.

از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذیحجه به عنوان روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شأن اهل بیت پیامبر (ص) است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نام گذاری شده است.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.